Szkolenie MS Access podstawowy

Program szkolenia

Informacje podstawowe
Środowisko pracy i jego dostosowywanie
Obiekty MS Access
Zarys teorii relacyjnych baz danych:
  • normalizacja,
  • klucze,
  • relacje,
  • więzy integralności,
  • tworzenie baz danych
Podstawy budowy tabel
  • tworzenie tabel,
  • dobór typów i rozmiaru pól,
  • indeksy,
  • sprawdzanie poprawności,
  • pola wymagane
Maski wprowadzania danych
Tworzenie odnośników
  • Pola kombi
  • Pola listy
Relacje
  • Tworzenie relacji pomiędzy tabelami
  • Więzy integralności
Formularze
  • Tworzenie prostych formularzy
  • Nawigacja w formularzu
  • Przejścia pomiędzy widokami formularza
Wprowadzanie danych
  • Dodawanie, edycja i usuwanie rekordów
  • Zatwierdzanie i cofanie zmian w rekordzie
Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie (narzędzie znajdź)
Widoki i obiekty graficzne
Kwerendy – zapytania
  • Podstawy tworzenia kwerend MS Access
  • Dobór tabel i pól w kwerendzie
Raporty
  • Tworzenie raportu i jego formatowanie
  • Przygotowanie raportu do wydruku
Eksportowanie danych
Wydruki
Tabele
  • Modyfikacja struktury tabel:
  • Rozmiar pola,
  • Format,
  • Maski wprowadzania,
  • Wartości domyślne,
  • Reguły sprawdzania poprawności
Tworzenie relacji:
  • Jeden do wielu,
  • Sprzężenia,
  • Jeden do jednego,
  • Wiele do wielu
Formularze
  • Tworzenie prostych formularzy
  • Nawigacja w formularzu
  • Przejścia pomiędzy widokami formularza
  • Modyfikacja formularzy
Kwerendy – zapytania
  • Korzystanie z kreatora
  • Projektowanie kwerend
  • Projektowanie formuł w kwerendach (obliczenia w kwerendach)
  • Kwerendy wybierające
  • parametryczne,
  • krzyżowe,
  • wyszukujące duplikaty
Raporty
  • Tworzenie raportu i jego edycja
  • Projekt raportu
  • Formatowanie
  • Przygotowanie raportu do wydruku
  • Wyróżnianie danych spełniających określone kryteria
  • Źródła danych w raporcie
  • Nagłówki: raportu, strony, grupy
  • Szczegóły
  • Stopki: grupy, strony, raportu

Czas trwania kursu:

  • Szkolenie dwudniowe (16 godzin)
  • Szkolenie sześciodniowe (48 godzin)

Zabacz różnice tutaj.

Cena obejmuje :

  1. materiały dydaktyczne
  2. wsparcie merytoryczne podczas kursu
  3. dostęp do przykładów online
  4. dostęp do systemu edukacyjnego online
  5. stałe konsultacje z trenerem
  6. pomoc w rozwiązywaniu problemów spotykanych na stanowisku pracy
  7. materiały dydaktyczne dedykowane dla grupy szkoleniowej
  8. egzamin Horison zgodny z odpowiednikami międzynarodowymi
  9. zaświadczenie lub certyfikat Horison

Szczegółowe zestawienie znajduje się tutaj.

Cele szkolenia

Zaznajomienie się ze specyfiką działania programu MS Access oraz z wieloma możliwościami, jakie oferuje w pracy z bazami danych. Jednym z głownych celów szkolenie jest stworzenie własnego środowiska pracy i przyspieszenie wykonywania zadań podczas pracy z danymi. Zaawansowane funkcje programu Access pozwolą na rozwinięcie umiejętności szybkiego i wydajnego przetwarzania raportów, zestawień, publikacji i wszelkiego rodzaju dokumentów generowanych na podstawie informacji wziątych z baz danych.

Adresaci szkolenia

Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą zrozumieć działanie programu Access oraz wykorzystać olbrzymi potencjał tkwiący w wielu rzadko wspominanych funkcjach. Adresatami szkolenia będą zespoły zajmujące się opracowywaniem, przetwarzaniem i publikacją dokumentów generowanych z baz danych, osoby tworzące profesjonalne raporty na zamówienie oraz pracownicy odpowiedzialni za przetwarzanie danych w firmie. Access zaawansowany pozwala na stworzenie własnej aplikacji realizującej nawet trudne zadania - i to bez dodatkowych inwestyji w licencje na oprogramowanie. Kurs średnio zaawansowany i zaawansowany jest idealnym rozwiązaniem dla zespołów zajmujących się profesjonalnym przetwarzaniem danych oraz koordynujących ich dalszą publikację zarówno w materiałach drukowanych jak i w formie cyfrowej.

Korzyści dla firmy

Większa efektywność pracy przy wykorzystaniu MS Access, możliwość szybkiego opracowania graficznego i merytorycznego skomplikowanych raportów informacyjnych i naukowych. Stworzenie zespołu osób analitycznie i rzeczowo podchodzących do problemów, potrafiących sprostać coraz trudniejszym zadaniom oraz mogących rozwiązywać skomplikowane problemy spotykane podczas pracy z dużą ilościa danych. Dzięki specjalnemu systemowi zajęć kursanci uczą się wszechstronnego podejścia do operacji wykonywanych na komputerze i radzenia sobie z sytuacjami niestandardowymi.